Selasa, 22 Mei 2012

Kepentingan Masyarakat "Celik Wang"

Assalamualaikum dan Salam Pengguna Dedikasi :)


Mungkin ramai di kalangan masyarakat sudah tahu kepentingan masyarakat "Celik Wang". Tetapi tidak kesemuanya tahu, jadi pada hari ini saya akan menerangkan kepentingan dan manfaatnya kepada negara, masyarakat mahupun diri sendiri.

Pada zaman modenisasi ini, pengguna memerlukan wang secukupnya untuk terus hidup dengan bahagia dan berjaya dalam perniagaan. Tidak lupa juga bahawa saingan merupakan faktor utama bagi peniaga-peniaga di Malaysia, Jadi kita haruslah mengetahui selok-belok perniagaan dan menjadi pengguna yang "Celik Wang" untuk menghadapi masalah tersebut.

Selepas itu, jika negara kita mempunyai ramai masyarakat yang celik wang, sudah tentu taraf ekonomi negara akan meningkat. Ini akan dapat menangani masalah mengemis dan lain-lain lagi jika ekonomi negara meningkat. Secara tidak langsung nilai wang juga akan meningkat. Ini dapat memudahkan penduduk tempatan jika melancong di negara yang mempunyai mata wang lebih rendah berbanding Malaysia.

Selain itu, pengguna yang "Celik Wang" akan selalu mendapati hidup mereka aman dan selesa. Kebanyakan masyarakat terpaksa berhutang kerana tidak mempunyai wang secukupnya untuk membiayai sesuatu perkara. Hidup yang aman akan melahirkan generasi yang bijak pandai.

Di samping itu, ini juga dapat memberi manfaat kepada jiran tetangga. Kita dapat membantu mereka menangani masalah berkaitan WANG. Sementara membantu mereka, hubungan silaturahim akan terjalin malah akan menjadi lebih erat lagi :] .

Akhir sekali, jelas sekali menunjukkan bahawa melahirkan masyarakat "Celik Wang" amat penting untuk semua generasi masyarakat.

P/S: Buatlah Pilihan Yang Terbaik ! Dan Jadilah Pengguna "CELIK WANG"

0 Hujah Diterima !:

Catat Ulasan

[Close]